رییس پلیس آگاهی استان فارس از برملا شدن راز قتل مدیرعامل شرکت "تراست" و دستگیری عاملان اصلی این جنایت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ 12 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سرهنگ کاووس حبیبی دوشنبه در این باره افزود: در پی کشف جسد مردی ۶۹ ساله در چهاردهم اسفندماه سال گذشته در باغ ویلای شخصی واقع در یکی از مناطق شهر شیراز که بر اثر شلیک گلوله به سر و سینه و همچنین ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان شعبه قتل اداره مبارزه با جرائم جنایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان اقدامات تخصصی خود را آغاز و با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات میدانی مشخص شد یک خودرو سواری سراتو، یک قبضه اسلحه شکاری، یک دستگاه گوشی آیفون و مقداری پول نقد که از اموال مقتول می باشد به همراه دستگاهDVR دوربین مداربسته باغ به سرقت رفته است.

حبیبی بیان کرد: با تحقیقات بیشتر مشخص شد مقتول مدیرعامل شرکت تراست (trust) بوده و در بررسی از گاو صندوق محل کار وی مشخص شد با رمز باز شده و مقدار قابل توجهی دلار، سکه بهار آزادی و طلاجات به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال به همراه دستگاهDVR دوربین مداربسته شرکت نیز به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی اظهارکرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود به دنبال سرنخی بودند تا بتوانند ردی از عامل یا عاملان دخیل در این جنایت پیدا کنند تا اینکه با تحقیقات فنی و علمی صورت گرفته به یکی از کارگران شرکت مظنون و پس از چندین روز کار اطلاعاتی وی به همراه ۲ نفر دیگر دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

حبیبی افزود: در بازجویی های تخصصی و علمی کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی زوایای پنهان این جنایت مخوف روشن و مشخص شد متهم ردیف اول که به عنوان کارگر در شرکت "تراست" مشغول بکار بوده پس از اینکه به دلایلی از شرکت اخراج می شود با کینه توزی درصدد انتقام بر می‌آید و با همدستی برادر ۳۸ ساله و خواهرزاده ۲۵ ساله‌اش نقشه شوم جنایت شب چهاردهم اسفند را می‌کشد.

وی گفت: یک ماه قبل از شب جنایت متهمان برای انجام هدف شوم خود ۲ قبضه سلاح کلت تهیه کرده و چند روز قبل از اینکه نقشه خود را عملی کنند با تعقیب مقتول محل زندگی و باغ شخصی وی را شناسایی و در شب مذکور یکی از متهمان با ورود به باغ منتظر ورود مقتول می‌شود.

حبیبی در ادامه شرح حوادث شب جنایت اینگونه بیان کرد: به محض ورود مقتول متهم ناگهان با اسلحه وی را تهدید و بلافاصله دست و پای او را بسته و درون صندوق عقب خودرو سراتوی خود مقتول گذاشته و از باغ بیرون می‌رود و پس از سوار کردن همدستانش دوباره به باغ بر می‌گردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: سپس متهمان کلیدهای درب شرکت را به زور از مقتول گرفته و یکی از آنها به آنجا رفته و ۲ نفر دیگر با تحت فشار قرار دادن و تهدید مقتول به زور رمز گاو صندوق شرکت را گرفته و از طریق تلفن همراه به همدست خود اطلاع می‌دهند و از این طریق گاو صندوق شرکت را خالی کرده و مقادیری زیادی طلا و دلار و سکه را به سرقت می برند.

کاووس حبیبی اظهارکرد: متهمان پس از خالی کردن گاو صندوق شرکت در نهایت با شلیک اسلحه و ضربات چاقو مقتول را به قتل رسانده و جسد وی را در باغ رها و به همراه محتویات گاو صندوق و اموال مسروقه دیگر از آنجا متواری می شوند.

وی تاکید کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ قبضه اسلحه کلت کمری، ۲ تیغه چاقو، مقادیر زیادی طلاجات، سکه، دلار، چندین دستگاه خودرو از قبیل وانت نیسان، پژو پارس، پراید، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و متهمان با اعتراف به گروگانگیری، سرقت مسلحانه و قتل مدیر عامل شرکت "تراست" پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات و بازجویی‌های تکمیلی و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

رییس پلیس آگاهی استان فارس خاطر نشان کرد: مدیران شرکت‌ها می بایست از افراد آشنا و مورد اعتماد به عنوان کارمند و کارگر در امورات کاری خود استفاده کرده و در خصوص دارایی‌ها و اموال خود با کسی صحبت نکنند و محل نگهداری طلا، جواهرات، وجوهات و اسناد و اشیای با ارزش را به هرکسی نشان ندهند و حتی الامکان از نگهداری اینگونه اموال در منزل یا شرکت خودداری کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار